 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden in 1968 with 323sq markings (and 322sq other side) and sidewinder rails on tip (H Prins Negatives Collection.) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden in 1968 showing 322sq markings. (H Prins negatives Collection). |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with TCA markingson 9 June 1969 (H Prins negatives Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base on a winter day in January 1970 with TCA markings (H Prins Negatives Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base, 1972, camouflage but without badges. (H Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base, mid 1972, camouflaged but without badges. (H Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with TCA markings, 27 March 1975. (H. Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with TCA markings, around 1975/76. (H. Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with TCA markings, around 1975/76. (H. Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with TCA markings, in May 1978. (H. Prins Collection) |
 |
TF-104G D-5816 landing at Leeuwarden Air Base with 322/323sq markings, in September 1979. (H. Prins Coll.) |
Mooie serie foto’s. De foto’s van 1972 verbazen me enigszins omdat daar geen TCA-badges op het kielvlak aangebracht zijn. Volgens het logboek van mijn vader (kol. Jerry Bosch) heeft hij zijn laatste vlucht gemaakt met de D-5816 op 25 juli 1972 met kol. Elkerbout in de rear-seat. Er bestaan wat foto’s van, te vinden op de NIMH-beeldbank. Op de rechterzijde van het kielvlak is duidelijk de TCA-badge te zien.
Vriendelijke groet,
Erik.
Hallo Erik, bedankt voor je commentaar. Het kan zijn dat de fotos gemaakt zijn voordat weer emblemen zijn aangebracht nadat het toestel groot onderhoud heeft gehad.
Soms werden zelfs staarten verwisseld en de serial op de staart aangepast. Er waren altijd reserve staarten beschikbaar tijdens onderhoud.
Nogmaals dank!